• Spausdinti

Konstitucijos dienai paminėti

Visi suaugusieji pripažįsta, kad augantiems ir bręstantiems vaikams reikia taisyklių ir ribų. Daugelis teigia, kad „Vaikams reikia ribų ir vaikai patys nori ribų“. Tačiau tai ne visai tiesa. Svarbu, kad vaikas žinotų ir jaustų, kad yra tam tikros ribos jo elgesiui – to dažniausiai reikia ne dėl pačių vaikų, o dėl aplinkinių gerovės.

Tačiau koks galingas skirtumas yra tarp taisyklių, kurias sukuria ir primeta vaikams suaugusieji ir taisyklių, sukurtų ir aptartų kartu su vaikais. Tokiu atveju sumažėja ir kontrolės poreikis – kai yra aiškios ribos ir taisyklės, prie kurių sukūrimo prisidėjo ir vaikai, vaikai yra linkę laikytis šių taisyklių net ir tada, kai šalia nėra suaugusiųjų ir niekas nemato, ką vaikai veikia. Tokiu būdu formuojasi ir svarbūs vaiko įgūdžiai – vidinė drausmė bei vertybės, kurios įgalina vaiką daryti tinkamus sprendimus ir pasirinkti tinkamą elgesį bet kurioje situacijoje.

Kadangi mokykloje mokosi daugiau nei 500 vaikų, kurti taisykles kartu su vaikais nėra galimybės. Tačiau dėl jau sukurtų taisyklių mokykloje rugsėjo – spalio mėn. kai kurių klasių vadovai su vaikais diskutavo, aiškinosi kodėl ir kam yra reikalinga viena ar kita taisyklė. Diskusijų metu vaikai turėjo galimybę susimąstyti apie savo elgesio poveikį kitam vaikui, apie savo ir kitų vaikų jausmus, savo vertybes, suprasti kodėl būnant tarp žmonių reikalinga atitinkamai elgtis.

Konstitucijos dienai paminėti praėjusiais mokslo metais mokykloje buvo atlikta 5-9 klasių mokinių apklausa „Mokyklos konstitucija“. Tuo metu apklausoje dalyvavo 257 vaikai. Anketos klausimai buvo labai įvairūs, ne tik iš mokyklos mokinio taisyklių, bet ir iš LR Vaiko teisių pagrindų įstatymo, LR Švietimo įstatymo. Visapusiški klausimai reikalavo ne tik žinių, bet ir pamąstymo. Šiais metais spalio mėn. nusprendėme vėl pakartoti apklausą. Apklausą vykdė V. Nekrašienės vadovaujamas būrelis „ Piliečių žadintuvas“ bei socialinės pedagogės. Apklausoje dalyvavo 4-10 klasių mokiniai (288 vaikai). Apklausos rezultatai parodė, kad tiek mokytojams, tiek tėveliams reikia labai daug kalbėtis apie atsakomybę, deramą žmogaus elgesį visuomenėje, empatiškumo jausmą, diskutuoti, bendradarbiauti su vaikais siekiant išugdyti vaikuose gilumines vertybes, kartais net neįsisąmonintas, bet veikiančias mūsų visų gyvenimą, pasirinkimus. Vaikai labai gerai atsakinėjo į klausimus susijusius su jų teisėmis, tačiau klausiami apie pareigas, atsakomybę bei klausimuose, kuriuose buvo aiškiai vardijamos vertybės (pvz. suaugusiųjų, šeimos narių gerbimas), vaikai negalėjo aiškiai atsakyti. Visi suprantame, kad kai vaikai išsiugdo tokias vertybes kaip šeima, pagarba, meilė artimam, gailestingumas ir t.t. tai ir bet kokios elgesio taisyklės jiems darosi priimtinos ir aiškiai suvokiamos. Vertybės dažniausiai nusako supratimą apie tai, kas gera ir kas bloga.

Geriausiai į anketos „Mokyklos konstitucija“ klausimus atsakė šie mokiniai:

Martinas Zakarauskas 4a kl.; Gabrielė Pakalniškytė 4a; Tomas Žvirzdinas 4a; Kamilė Filimonova 4b; Karolina Noreikaitė 4b kl.; Akvilė Gedvilaitė 4b kl.; Mantas Eitkevičius 4b kl.; Eva Liasauskytė 4b; Agota Beresnevičiūtė 5a; Julija Arlauskaitė 5a; Lukas Girdvainis 5b; Kornelija Rubežiūtė 5b; Ugnė Markevičiūtė 5b; Lukas Semenkavičius 6a; Dovydas Gintvainis 6a; Martynas Drasutavičius 6a; Justė Bružaitė 6b; Gabija Mickutė 6b; Paulė Narmontaitė 6b; Kamilė Varkalytė 6b; Gabrielė Lemežytė 6b; Dominykas Petrulaitis 6b; Indrė Klimašauskytė 6b; Viltenis Vaitkaitis 7a; Lukas Veitas 7a; Gytis Dokšas 7a; Justas Rumbutis 7a; Vilmantas Dužinskas 7b; Rugilė Čirikaitė 7b; Joranas Siminauskas 7c; Lukas Kasparavičius 7c; Vilius Milašius 8a; Erika Einikytė 8a; Eligija Jonušaitė 8a; Simona Urbonaitė 8a; Emilija Galkauskaitė 8a; Vaiva Venčkauskaitė 8a; Armandas Žutautas 8b; Modesta Cirtautaitė 8b; Aironas Petkus 8b; Ema Kuliešytė 8b; Gabrielė Bitanaitė 8b; Ingrida Leonavičiūtė 8b; Karolis Andruška 8c; Julius Armalis 8c; Ditė Mickevičiūtė 8c; Ingrida Norvilytė 8c; Ineta Šiuškaitė 8c; Agnė Bartusevičiūtė 8c; Deivydas Petreikis 9a; Deivydas Radavičius 9a; Laura Rekašiūtė 9a; Ieva Juknaitė 9a; Vilius Stasiulis 9a; Ieva Raibužytė 9a; Arnoldas Rakauskas 10a; Laurynas Vandzinskas 10a; Laurynas Gedrimas 10a; Elijus Lukošius 10a; Benas Klemanskis 10a; Vilius Jankauskis 10a; Domantas Preibys 10a; Vygandas Stonis 10b; Solveiga Petrovaitė 10b; Vilius Kasparavičius 10b; Laurynas Gaudėšius 10b; Lijana Jurevičiutė 10b.

Socialinė pedagogė Laima Kuzminskytė